شرکت دانش بنیان فناوری های متین آسمان پارس فعال در حوزه سلامت الکترونیک و فناوری اطلاعات ، دارای گواهینامه های منطبق با پرونده الکترونیک سلامت از وزارت بهداشت و افتای ریاست جمهوری، تائیدیه شرکت های دانش بنیان نوع 2 از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجوز رسمی از سازمان نظام صنفی رایانه ای از سال 1395 در این حوزه مشغول به فعالیت می باشد. این شرکت با اتکا به تیم فنی خلاق و با تجربه اپلیکیشنی را با عنوان دکترمایکو در حوزه نوبت دهی، تله مدیسین و ارائه خدمات پزشکی از راه دور، نسخه الکترونیک و پرونده سلامت راه اندازی نموده که هم اکنون با بیش از 1000 پزشک، مشاور، ماما و مرکز درمانی از نقاط مختلف کشور مشغول ارائه خدمت به مردم شریف ایران می باشند. برای آشنایی بیشتر در ادامه برخی از ویژگی های اپلیکیشن دکترمایکو معرفی می گردد:
یکی از اتفاقات بسیار مهمی که به تازگی در حوزه تله مدیسین روی داد، ایجاد اولین کلینیک مجازی کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که خود می تواند نشان دهنده توان بالای این محصول در حوزه مشاوره های پزشکی و ویزیت آنلاین باشد.
همانطوری که می دانید مطابق تعریفی که سایت evisit از تله مدیسین ارائه کرده است، یک سامانه تله مدیسین باید 8 امکان زیر را داشته باشد:
بنابراین سامانه ای که این 8 ویژگی را توأمان داشته باشد، می تواند ادعا کند که یک تله مدیسین کامل را اجرا نموده است.
شرکت مایکو به منظور تبدیل شدن به یک سامانه تله مدیسین کامل و افزودن ویژگی هشتم (امکان اتصال به گجت ها و ابزارهای سنجش سلامت)، با شرکت صاایران قرارداد همکاری را منعقد نموده و طی آن دستگاه مانیتورینگ سلامت Sadra A15 را به سامانه دکترمایکو متصل نموده است. در حال حاضر می توان گفت که دکترمایکو تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تله مدیسین در کشور بوده که توانسته تمامی 8 ویژگی تله مدیسین را به صورت توأمان فراهم و در اختیار کادر درمان و مردم عزیز کشورمان قرار دهد.
همچنین این اپلیکیشن تا به حال توانسته تفاهمنامه ها و قراردادهایی را با ارگان ها و سازمان های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، سازمان نظام پزشکی مشهد، و برخی بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان بعثت ارتش تهران، بیمارستان کسری تهران، بیمارستان نیکان غرب تهران، بیمارستان عدل تهران و غیره منعقد نماید.
جزئیات بیشتر جهت معرفی دکترمایکو در کاتالوگ این شرکت (ارسال شده به پیوست) و همچنین لینک زیر موجود می باشد.
شماره تماس پشتیبانی دکترمایکو 09423941000 می باشد.
ساعات پاسخگویی پشتیبانی همه روزه از ساعت 8 صبح الی 23 می باشد.
عمده سوالاتی که توسط کاربران در بخش پشتیبانی پرسیده می شود و پاسخ مربوط به آن ها به شرح ذیل می باشند:
نسخه اندروید دکترمایکو از طریق بسترهای کافه بازار و گوگل پلی و همچنین لینک مستقیم در سایت دکترمایکو قابل دانلود می باشد. کاربران آی او اس هم می توانند از نسخه PWA استفاده نمایند.
به سایت مایکو مراجعه کرده , با تایپ اسم پزشک دربخش جستجوی سریع درصفحه اول سایت و سپس شروع فرایند نوبت دهی , از زمان بندی پزشک مورد نظرمطلع میشویم .
خیر، دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت می باشد.
توضیحات کامل در بخش 2-2 داده شد.
توضیحات کامل در بخش 3-2 داده شد.
بله؛ می توانید در هر زمان از شبانه روز و از راه دور یا نزدیک با ورود به سایت و اپلیکیشن دکتر مایکو برای هر یک از اعضای خانواده یا دوستان خود نوبت ثبت کنید.
متاسفانه درحال حاضر این امکان وجود ندارد ، برای موارد اورژانسی بهتر است با شماره ی 115 تماس بگیرید.
زمان خالی پزشکان در اپلیکیشن موجود هست و شما تنها می توانید در این زمان ها به پزشکان دسترسی داشته باشید.
خیر، ویزیت های آنلاین مشمول بیمه نمی شوند و باید هزینه را آزاد پرداخت کنید. ولی دارویی که پزشک به صورت نسخه الکترونیک ثبت میکند را با بیمه میتوانید از داروخانه دریافت کنید. البته حتما باید یکی از بیمه های سلامت یا تامین اجتماعی را داشته باشید.
هزینه ای که بیمار بصورت حضوری پرداخت میکند نرخ مصوبه دولتی است اما مشاوره های آنلاین , همه بصورت آزاد محاسبه میشوند , ضمن اینکه در ویزیت آنلاین هیچ هزینه ای بابت رفت و آمد جهت مراجعه به مرکز درمانی پرداخت نشده و در وقت بیمار صرفه جویی میشود .
تمامی پزشکان و تخصص ها در اپلیکیشن قابلیت جستجو دارند. در صورتی که پس از جستجوی یک پزشک یا تخصص، نتیجه ای به شما نشان داده نشد، بدین معنی است که آن پزشک یا تخصص در اپلیکیشن موجود نیست. ولی شما می توانید از پزشکان دیگری که همان تخصص را دارند استفاده کنید.
پزشکانی که به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می دهند، به طور معمول آدرسی را برای بیماران خود ثبت نمی کنند
خیر، ما اجازه نداریم شماره پزشکان را در اختیار کاربران قرار بدهیم. شما می توانید با رزرو نوبت از پزشک مورد نظر به صورت مستقیم با پزشک صحبت کنید
بله؛ در صورت توهین و بی حرمتی و یا پرسش سوال نا به جا از پزشک، حساب کاربری شما بلاک خواهد شد و امکان استفاده از امکانات سامانه مقدور نمی باشد.
با ورود به بخش نوبت های من و مشاهده ی نوبت مورد نظر، با کلیک بر روی دکمه ی "لغو نوبت"می توانید نوبت را لغو نمایید. دقت کنید که در خصوص جرائم لغو نوبت، دقیقا منطبق بر قوانین لغو نوبت پزشک با شما برخورد خواهد شد (تصویر 10).
در صورتی که پزشک شما جریمه لغو نداشته باشد، مبلغ شما به طور کامل به کیف پول شما عودت داده می شود. اما در صورتی که پزشک جریمه لغو درنظر گرفته باشد، اگر 48 ساعت یا بیشتر به زمان ویزیت باقی مانده باشد مبلغ به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده می شود تا در نوبت های بعدی از آن استفاده نماید . ولی اگر کمتر از 48 ساعت به زمان ویزیت باقی باشد، مبلغ شما پس از کسر جریمه لغو نوبت به کیف پول شما عودت داده می شود.
در هر زمان و شرایطی اگر نوبت توسط پزشک لغو شود ، پول به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده خواهد شد.
از هر کارت بانکی امکان پرداخت خواهید داشت.
پس از انتخاب پزشک موردنظر و تعیین تاریخ و ساعت، در صورت داشتن اعتبار در اپلیکیشن اوانو به صورت خودکار پرداخت انجام می شود . در غیر این صورت به درگاه بانکی متصل میشوید و با یکی از کارت های بانکی که رمز دومش فعال است , می توانید پرداخت را انجام بدهید.
خیر، تنها راه پرداخت از طریق کیف پول اوانو و یا اتصال به درگاه بانکی است.
برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود , بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری , بیمار میتواند از مسیر نوبت های من ( پیگیری نوبت) , نوبتهای رزرو شده و سپس ارسال پیام , درخواست خود را درج نماید .
پزشک در نسخه الکترونیک شما تمامی این موارد رو ذکر کرده، لطفا پس از دریافت نسخه از داروخانه، نحوه مصرف آن را سوال بفرمایید.
پس از ثبت نسخه توسط پزشک، کد رهگیری به شماره تلفن همراهی که با آن در اپلیکیشن وارد شده اید پیامک خواهد شد. ضمنا برای دریافت دارو از داروخانه می توانید با کدملی بیمار هم اقدام نمایید .
در بخش 3-2 تصویر 15 توضیح داده شود.
پزشکان می بایست حداکثر تا 10 ساعت پس از زمان تعیین شده برای نوبت، پاسخ شما را ارائه و یا با شما تماس تلفنی یا تصویری برقرار نمایند.
خیر، اگر پرسشی از ساعت 24 تا 8 صبح پرسیده شود، 10 ساعت از هشت صبح محاسبه خواهد شد.
پس از اینکه پزشک یا مشاور پاسخ سوال شما را ارسال کرد، از طریق پیامک اطلاع رسانی، شما آگاه خواهید شد. برای مشاهده جواب سوال خود و همچنین سوالات قبلی باید به بخش نوبت های من در اپلیکیشن خود مراجعه و لیست نوبت های خود را مشاهده کنید.
لازم است عکس روی شیشه ی صافی شبیه پنجره نصب شود که از پشت به عکس نور تابیده شده تا عکس واضح تر به پزشک ارسال گردد.
در صورتی که ویزیت بیمار توسط پزشک تایید شده باشد ، باید مجددا از پزشک نوبت رزرو شود. اما اگر تایید نشده باشد ، با هماهنگی پزشک , بیمار میتواند درخواستش را در بخش پیامها ثبت کند .
در زمان مشخص شده پزشک به صورت تلفنی یا تصویری با بیمار تماس خواهد گرفت. البته در صورتی که مشاوره بصورت متنی باشد ، تنها از طریق چت متنی و در طی روز , پاسخ بیمار داده خواهد شد.
حجم فایل ارسالی برای پزشک حتما می بایست کمتر از 5 مگابایت باشد وگرنه فرایند با خطا مواجه می شود بنابراین برای رفع این مشکل باید حجم فایل مورد نظر را کاهش دهیم .
می بایست که بیمار وارد بخش نوبت های من شود و در صورتی که نوبتش در بخش رزروشده ها نباشد، وارد بخش نوبت های انجام شده شود سپس نوبت موردنظر را انتخاب کند. و با مراجعه به بخش پیامها بیمار میتواند به کلیه صحبت های بین خودش و پزشک دسترسی پیدا کند .
حدود یک الی دوساعت به زمان مشاوره با شما تماس گرفته میشود و یادآوری های لازم انجام میشود.
خیر، اما برای بارگذاری فایل برای پزشک در صفحه چت، می بایست به اینترنت دسترسی داشته باشید.
پیشنهاد میشه قبل از تماس گرفتن پزشک، حتما کارهای زیر را انجام بدهید:
پس از تایید نوبت شما توسط پزشک، یک لینک نظرسنجی برای شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید به پزشک خود امتیاز داده و نظرتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
در این سامانه خدمات مربوط به ویزیت حضوری (برای مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها)، خدمات ویزیت آنلاین و دوراپزشکی شامل ویزیت تصویری و تلفنی و متنی، پرونده الکترونیک، نسخه الکترونیک، زمان بندی و نوبت دهی اتاق عمل و تست های غربالگری ارائه می شود.
دفتر مرکزی و مدیریت شرکت در سعادت آباد تهران است، اما واحد فنی شرکت در شهر مشهد می باشد.
خیر، در سامانه ما، پزشکان از تمامی شهرها می توانند عضو شوند و محدود به منطقه خاصی نیستند.
پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز می شود. دانشگاه نیز طی بازه های زمانی یک هفته ای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز می نماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنت ها 70 درصد می باشد. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران)
ما هزینه تمامی خدمات را به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می کنیم. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام میشود ، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه , مقرر شده تا به صورت هفته ای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .
با توجه به اینکه کلینیک مجازی زیرمجموعه کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است ، لذا نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفه آزاد کلینیک های حضوری دانشگاه میباشد که هر سال در مصوبه هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ میشه و ما هم دقیقا همون هزینه ها را در سامانه وارد می کنیم. مزیتی که نرخ ویزیت های کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نشده و بعنوان یک درامد مستقل محسوب میشود .
خیر. در ویزیت های تصویری راه ارتباطی پزشک با بیمار از طریق اپلیکیشن بوده و با توجه به این که این تماس بر بستر اینترنت می باشد، نیازی به شماره تماس نخواهد بود. همچنین در تماس تلفنی با توجه به فعال بودن قابلیت Number Masking، شماره پزشک محرمانه باقی می ماند و در واقع از یک خط تلفن متعلق به شرکت همزمان با بیمار و پزشک تماس حاصل می شود.
جهت انجام هر تغییری با شماره ( 09423941000 ) تماس بگیرید تا همکاران ما در تیم پشتیبانی، تمامی تغییراتی که مدنظر شما هست را اعمال کنند.
در صورتی که پزشک با فوکال پوینت بیمارستان هماهنگ شود و نحوه استفاده از سامانه دکترمایکو به پزشک آموزش داده شده باشد ، پزشک میتواند به پنل کاربریش جهت انجام تغییرات دسترسی پیدا کند .
بله پزشک میتواند روز یا ساعت درخواستی را اعلام بفرمایید تا با بیمار هماهنگ شود و درصورت توافق بیمار تغییرات اعمال می شود. همچنین در صورت عدم توافق بیمار، نوبت را لغو نموده و هزینه بیمار را عودت می دهیم.
بله این امکان وجود دارد . فقط باید به این مسئله توجه شود که یکی از کاربردهای کلینیک مجازی این است که وقتی پزشکان به مسافرت یا مرخصی میروند ، بیماران یک راه ارتباطی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با پزشک صحبت کنند . به همین دلیل پیشنهاد میشود حتی در زمان مرخصی، تعدادی نوبت در هفته برای مواقع ضروری باز گذاشته شود .
در این مورد پزشک میتواند تا یک روز بعد هم پیام بیمار را چک کند . ولی مهم است که بعد از اتمام ویزیت متنی، حتما دکمه تایید زده شود تا واریزی مبلغ به حساب دانشگاه انجام گرفته و ختم مشاوره اعلام شود .
برای ثبت نسخه تامین اجتماعی ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید. همچنین شماره ای که در سامانه دکترمایکو ثبت کردید باید همان شماره ای باشد که در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام انجام دادید. در صورتی که کدملی و کد نظام پزشکی شما در سامانه دکترمایکو به درستی ثبت شده باشد ، شما امکان ثبت نسخ تامین اجتماعی را خواهید داشت.
برای ثبت نسخه های بیمه سلامت هم مجددا باید در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کنید و بعد از تایید ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور این سامانه را به واحد پشتیبانی شرکت اعلام کنید تا در پروفایل شما ثبت شده و امکان ثبت نسخ بیمه سلامت را برای شما فراهم کنند .
سرویس های نسخه نیروهای مسلح در محیط آزمایشی توسط تیم فنی شرکت پیاده سازی شده، اما هنوز بیمه نیروهای مسلح به هیچ شرکتی اجازه استفاده از این سرویس را در محیط عملیاتی و واقعی نداده است . البته دلیل این مسئله هنوز به ما اعلام نشده .
اولویت پزشکان براساس ترکیبی از نظرسنجی بیماران و تعداد نوبت ها میباشد. بنابراین هرچه قدر در سامانه فعالیت بیشتر و بیمار بیشتری داشته باشید و همچنین در نظرسنجی ها امتیاز بالاتری از بیماران دریافت کنید در اولویت بالاتری برای نمایش در سایت قرار خواهید گرفت.
کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کرده . و سپس بخش گزارشات مالی را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازه زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید.
کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کرده . و سپس بخش گزارشات نوبتها را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازه زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید .
بیمار میتواند در بخش پیام ها , نسخه ها، آزمایش ها یا سوابق بیماری پرونده سلامتش را بارگذاری کند.
وقتی بیمار برای شما پیامی را ارسال می کند ، روی کلید پیام ها در پنل کاربری شما یک شمارنده قرمز رنگ ظاهر میشود که نشان دهنده تعداد پیام های خوانده نشده شماست.
شما وقتی وارد بخش پیام ها در پنل کاربریتان میشوید ، مشاهده می کنید که پیام هایی که توسط بیمار دیده شده ، دو عدد تیک خورده، در صورتی که کنار پیام هایی که مشاهده نشده باشند ، فقط یک تیک خورده اند .
با وجود اینکه در این شرایط تیم پشتیبانی پیگیری های لازم را انجام میدهند ، اما اگر به هر دلیلی مشاهده کردید که زمان گذشته و بیمار پیام شما را مشاهده نکرده، می توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و موضوع را منتقل کنید تا پیگیری های لازم انجام شود .
باید روی کلید تایید کلیک کنید تا نوبت شما به بخش نوبت های انجام شده منتقل شود .
در حالت عادی این امکان وجود ندارد , اما درصورت نیاز میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا پیگیری های لازم انجام شود .
در این شرایط میبایست با پشتیبانی تماس گرفته شود تا نوبت مریض لغو شده و هزینه ویزیت عودت داده شود .
فعلا هزینه ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمیشود ، ولی نسخه ای که پزشک به صورت الکترونیک برای بیماران ثبت می کند را می توانند با بیمه دریافت کنند .
برای تغییر عکس پروفایل باید با پشتیبانی تماس گرفته شود .
درخواست عضویت چک می شود و در اسرع وقت از طرف تیم پشتیبانی با پزشک تماس گرفته خواهد شد.
تغییرات مدنظرتان را به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در اولین فرصت اعمال شود .
خیر، زمان بندی کاملا در اختیار خودتون هست و هر زمانی رو که تمایل داشته باشید می تونید به کلینیک مجازی اختصاص بدید.