سوالات متداول

سؤالات پرتکرار کاربران در مورد سامانه‌ی دکترمایکو، نحوه‌‎ی دریافت نوبت، لغو نوبت، هزینه‌ی نوبت، نسخه‎‌ی الکترونیک و نحوه‌ی انجام ویزیت آنلاین به شرح زیر است:

سوالات مرتبط با پلتفرم

آیا اپلیکیشن دکترمایکو در همه نوع گوشی هوشمند قابل نصب است؟

نسخه‌‎ی اندروید اپ دکترمایکو را از طریق بسترهای کافه بازار، گوگل پلی و همچنین لینک مستقیم در سایت می‌توانید دانلود کنید. کاربران آی او اس هم می‌توانند از نسخه‌ی PWA ‌استفاده کنند. از طریق لینک زیر می‌‎توانید نسخه‌های گوناگون را دانلود کنید.

سوالات مرتبط با دریافت نوبت

نحوه‌ی اطلاع از زمان‌بندی پزشک بابت رزرو نوبت به چه صورت است؟

وارد سایت شوید، درصفحه‌ی اول سایت اسم پزشک را دربخش جستجوی سریع تایپ کنید. پس از انتخاب پزشک می‌توانید روی شروع فرآیند نوبت‌‎‌دهی کلیک کنید تا روز و ساعت‌‎های خالی پزشک به شما نمایش داده شود.

آیا بدون اینترنت می‌توانم نوبت و یا مشاوره بگیرم؟

خیر، دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت است.

چگونه می‌توانم ویزیت آنلاین بگیرم؟

برای ثبت نوبت برای ویزیت آنلاین وارد سایت شوید. نام پزشک را سرچ کنید یا براساس تخصص موردنظر فهرست پزشکان را بررسی و فرد موردنظر را انتخاب کنید. روی شروع فرایند نوبت‌دهی کلیک کنید. پس از انتخاب خدمت موردنظر (تلفنی، متنی و تصویری)، از میان روز و ساعت‌های خالی پزشک زمان موردنظر را انتخاب و روند پرداخت بانکی را طی کنید.

چگونه می توانم مطمئن باشم که نوبتم ثبت شده؟

پس از آن‌که نوبت شما ثبت می‌شود به شماره‌‎ای که با آن وارد سامانه یا اپلیکیشن شده‌اید پیامک اطلاعات نوبت ارسال می‎‌شود. به علاوه، وقتی وارد پنل خود شوید در قسمت نوبت‌‎های من و سپس نوبت‎های رزرو شده می‌‎توانید تمامی نوبت‌های خود را ببینید.

آیا می‌توانم برای شخص دیگری نوبت بگیرم؟

بله؛ می‌توانید در هر زمان از شبانه روز و از راه دور یا نزدیک وارد سایت و اپلیکیشن دکترمایکو شوید و برای هر یک از اعضای خانواده یا دوستان خود نوبت ثبت کنید. پس این امکان وجود دارد که نوبت را برای دیگری ثبت و اطلاعات او را ثبت کنید.

آیا امکان گفتگوی اورژانسی با مشاور وجود دارد؟

متاسفانه درحال حاضر این امکان وجود ندارد. برای موارد اورژانسی بهتر است با شماره‌ی 115 تماس بگیرید.

آیا این امکان وجود دارد که همین الآن با دکتر تماس بگیرم و صحبت کنم؟

شما فقط می‌توانید نوبت خود را در زمان‌های خالی هر پزشک ثبت کنید.

آیا امکان دریافت نوبت ویزیت آنلاین با بیمه هم وجود دارد؟

خیر. ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمی‌شود و باید هزینه را آزاد پرداخت کنید. البته دارویی که پزشک در نسخه‌ی الکترونیک شما ثبت می‌کند می‌توانید با بیمه از داروخانه دریافت کنید. البته حتماً باید یکی از بیمه‌های سلامت یا تأمین اجتماعی را داشته باشید.

چطور می‌توان یک پزشک یا تخصص خاص را در مایکو جستجو کرد؟

تمامی پزشکان و تخصص‌ها در اپلیکیشن و سایت قابلیت جستجو دارند. اگر پس از جستجوی یک پزشک یا تخصص، نتیجه‌ای به شما نشان داده نشد، به این معنی است که آن پزشک یا تخصص موجود نیست. ولی شما می‌‎توانید از پزشکان دیگری که همان تخصص را دارند نوبت بگیرید.

آیا امکان ارسال آدرس پزشک برای بیمار وجود دارد؟

پزشکانی که به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می‌دهند، معمولاً آدرسی برای بیماران ثبت نمی‌کنند.

آیا امکان دسترسی به شماره‌ی پزشک وجود دارد؟

خیر، ما مجاز نیستیم شماره‌‎ی پزشکان را در اختیار کاربران قرار بدهیم. شما می‌توانید با رزرو نوبت از پزشک مورد‌نظر به صورت مستقیم در زمان مشخص شده با پزشک صحبت کنید.

آیا امکان بلاک یا غیرفعال شدن حساب کاربری وجود دارد؟

بله؛ در صورت توهین، بی‌حرمتی و یا پرسیدن سوالات خلاف اخلاق از پزشک، حساب کاربری شما بلاک شده و امکان استفاده از امکانات سامانه دیگر برای شما مقدور نخواهد بود.

سوالات مرتبط با لغو نوبت

چطور نوبت خود را لغو کنم؟

وارد بخش نوبت‌های من شوید و روی دکمه‌ی "لغو نوبت" کلیک کنید. دقت کنید که در خصوص جرائم لغو نوبت، براساس قوانین لغو نوبت پزشک با شما برخورد خواهد شد.

درصورت لغو نوبت از سوی بیمار، مبلغی که پرداخت کردیم چه می‌شود؟

اگر پزشک شما جریمه‌ی لغو نداشته باشد، مبلغ شما به طور کامل به کیف پول بازمی‌گردد. در صورتی که پزشک جریمه‌ی لغو درنظر گرفته باشد و هنگام لغو هنوز 48 ساعت یا بیش‌تر به زمان ویزیت باقی مانده باشد، مبلغ به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده می‌‎شود تا در نوبت‌های بعدی از آن استفاده کنید. اما اگر کم‌تر از 48 ساعت به زمان ویزیت باقی مانده باشد، مبلغ شما پس از کسر جریمه‌ی لغو نوبت، به کیف پول شما برگشت داده می‌شود.

اگر لغو نوبت توسط پزشک انجام شود، مبلغ پرداخت شده چه می‌شود؟

در هر زمان و شرایطی اگر نوبت توسط پزشک لغو شود، پول به‌صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده خواهد شد.

سوالات مرتبط با هزینه نوبت

جهت پرداخت هزینه‌ی مشاوره از چه کارت بانکی استفاده کنم؟

شما برای پرداخت از هر کارت بانکی که دارید امکان پرداخت خواهید داشت.

هزینه‌ی مشاوره را چگونه پرداخت کنم؟

پس از انتخاب پزشک موردنظر و تعیین تاریخ و ساعت، در صورت داشتن اعتبار در اپلیکیشن اوانو هزینه به صورت خودکار پرداخت انجام می‌شود. در غیر این صورت به درگاه بانکی متصل می‌شوید و با یکی از کارت‌های بانکی که رمز دومش فعال است می‌توانید پرداخت را انجام بدهید.

آیا امکان کارت به کارت کردن هزینه‌ی ویزیت وجود دارد؟

خیر، تنها راه پرداخت از طریق کیف پول اوانو یا اتصال به درگاه بانکی است.

چرا تفاوت زیادی بین نرخ ویزیت بیمارستان‌های دولتی با ویزیت دکترمایکو وجود دارد؟

هزینه‌ای که بیمار به‌صورت حضوری پرداخت می‌کند نرخ مصوب دولتی است اما مشاوره‌های آنلاین، همه به‌صورت آزاد محاسبه می‌شوند. ضمن این‌که در ویزیت آنلاین هیچ هزینه‌ای بابت رفت‌وآمد برای مراجعه به مرکز درمانی پرداخت نمی‎‌کنید و در وقت هم صرفه‌جویی می‌کنید .

واریزی‌های سامانه‌ی دکترمایکو برای پزشکان به چه صورت است؟

پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز می‌شود. دانشگاه نیز طی بازه‌های زمانی یک هفته‌ای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز می‌نماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنت‌ها 70 درصد است. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران).

واریزی‌های بیمارستان برای پزشکان به چه صورت است؟

هزینه‌ی تمامی خدمات به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می‌‎شود. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام می‌شود، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه مقرر شده تا به صورت هفته‌ای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .

نحوه‌ی دسترسی پزشک به گزارش مالی روزانه یا ماهیانه به چه صورت است؟

کافیست وارد پنل کاربری خود شوید و از منوی سمت راست، گزینه‌ی گزارشات را انتخاب کنید. سپس بخش گزارشات مالی را انتخاب و بعد از تعیین بازه‌ی زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید.

مبنای دکترمایکو برای تعیین نرخ ویزیت چیست؟

با توجه به این‌که کلینیک مجازی زیرمجموعه‌ی کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است، نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفه‌ی آزاد کلینیک‌های حضوری دانشگاه است که هر سال در مصوبه‌ی هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ می‌شود. ما هم دقیقاً همان هزینه‌ها را در سامانه وارد می‌کنیم. مزیتی که نرخ ویزیت‌های کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نمی‌شود و به عنوان یک درامد مستقل محسوب می‌شود .

سوالات مرتبط با نسخه الکترونیک

درخواست ثبت نسخه و آزمایش چگونه است؟

برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود. بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری، بیمار می‌تواند از مسیر نوبت‌های من (پیگیری نوبت)، نوبت‌های رزرو شده و سپس ارسال پیام درخواست خود را برای پزشک ثبت کند .

نحوه‌ی مصرف دارویی که دکتر تجویز کرده چگونه است؟

پزشک در نسخه‌ی الکترونیک شما تمامی این اطلاعات رو ذکر می‎کند پس بعد از دریافت نسخه از داروخانه، نحوه‌ی مصرف داروها را بپرسید.

کد رهگیری نسخه چگونه در اختیار بیمار قرار می‌گیرد؟

پس از ثبت نسخه توسط پزشک، کد رهگیری به شماره‌ی تلفن همراهی که با آن در اپلیکیشن وارد شده‌اید پیامک خواهد شد. البته برای دریافت دارو از داروخانه می‌توانید با کدملی بیمار هم اقدام نمایید .

سوالات مرتبط با نحوه انجام ویزیت آنلاین

چطور می‌توانم برای پزشک پیام و مدارکم ارسال کنم؟

برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود. بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری، بیمار می‌تواند از مسیر نوبت‌های من (پیگیری نوبت)، نوبت‌های رزرو شده و سپس ارسال پیام درخواست خود را برای پزشک ثبت کند و مدارک لازم را ارسال کند .

نحوه‌ی اطلاع‌رسانی مشاوره به بیمار چگونه است؟

حدود یک الی دو ساعت مانده به زمان مشاوره، تیم پشتیبانی ما با شما تماس می‌گیرند و یادآوری‌های لازم را انجام می‌دهند.

پزشک یا مشاور چه زمانی پاسخ سوال مرا می‌دهد؟

پزشکان باید حداکثر تا 10 ساعت پس از زمان تعیین شده برای نوبت، پاسخ شما را بدهند و یا با شما تماس تلفنی یا تصویری برقرار کنند.

آیا 10 ساعت زمان پاسخگویی مشاور، برای همه‌ی ساعات شبانه روز صدق می‌کند؟

خیر، اگر پرسشی از ساعت 24 تا 8 صبح پرسیده شود، 10 ساعت زمان پاسخگویی از هشت صبح محاسبه می‌شود.

چگونه متوجه شوم که مشاور، سوال مرا پاسخ داده است؟

پس از این‌که پزشک یا مشاور پاسخ سوال شما را ارسال کرد،‌ پیامک اطلاع رسانی برای شما ارسال می‌شود. برای مشاهده‌ی جواب سوال خود و همچنین سوالات قبلی باید به بخش نوبت‌های من در اپلیکیشن مراجعه و لیست نوبت‌های خود را مشاهده کنید.

آیا می‌توانم تصویر رادیولوژی ارسال کنم؟ شرایط خاصی دارد؟

لازم است عکس را روی شیشه‌ی صافی شبیه پنجره نصب کنید که از پشت به آن نور تابیده می‌شود تا عکس واضح‌تری به پزشک ارسال کنید.

اگر در حین مشاوره، پرسیدن سوالی را فراموش کردید چه باید کرد؟

اگر پزشک ویزیت بیمار را تایید کرده باشد، باید مجدد از پزشک نوبت رزرو کنید. اما اگر تایید نشده باشد، با هماهنگی پزشک، بیمار می‌تواند درخواستش را در بخش پیام‌ها ثبت کند .

جهت انجام مشاوره‌ی تلفنی و تصویری، برقراری تماس از طرف بیمار است یا پزشک؟

در زمان مشخص شده پزشک به صورت تلفنی یا تصویری با بیمار تماس می‎گیرد. البته در صورتی که مشاوره به‌صورت متنی باشد تنها از طریق چت متنی و در طی روز پاسخ بیمار داده خواهد شد.

علت خطایی که در هنگام بارگذاری فایل رخ می دهد چیست؟

حجم فایل ارسالی برای پزشک باید کم‌تر از 5 مگابایت باشد وگرنه فرایند با خطا مواجه می‌شود. بنابراین برای رفع این مشکل باید حجم فایل موردنظر را کاهش دهید .

اگر مشاوره آنلاین انجام شده باشد آیا امکان دسترسی به فایل‌های ارسالی از طرف پزشک برای بیمار وجود دارد؟

لازم است وارد بخش نوبت‌های من شوید. اگر نوبت در بخش رزروشده‌ها نبود، وارد بخش نوبت‎های انجام شده شده و نوبت موردنظر را انتخاب کنید. در بخش پیام‌ها می‌توانید تمام مکالمه با پزشک را پیدا کنید .

آیا تماس تلفنی نیاز به اینترنت دارد؟

خیر، اما برای ارسال پیام و بارگذاری فایل برای پزشک در صفحه‌ی چت، دسترسی به اینترنت لازم است.

تماس تصویری برقرار نمی‌شه، مشکل از چه چیزی می‌تونه باشه؟

برای اجتناب از این مشکلات پیشنهاد می‌کنیم قبل از تماس پزشک، حتما کارهای زیر را انجام بدهید:

  • قبل از زمان فرا رسیدن نوبت از روشن بودن گوشی همراه و فعال بودن اینترنت آن مطمئن شوید.
  • برای برقراری بهتر ارتباط تصویری توصیه می‌کنیم از اینترنت 4G، G5 یا ADSL استفاده کنید.
  • قبل از تماس پزشک حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید.
  • اگر سیستم عامل گوشی شما اندروید است، پیشنهاد می‌کنیم برای ارتباط تصویری بهتر، اپلیکیشن دکترمایکو را از کافه بازار و یا گوگل پلی نصب کنید.
  • قبل از تماس تصویری، بهتر است تمام برنامه‌‎های باز گوشی خود را ببندید.
  • برای برقراری ارتباط تصویری بهتر، از یک گوشی با سیستم عامل اندروید 7 به بالا استفاده کنید.
  • تمام دسترسی‌های لازم مثل دسترسی به دوربین، میکروفون و گالری را به اپلیکیشن بدهید که هنگام تماس مشکل ایجاد نشود.

چگونه می‌توانم به مشاور خود امتیاز دهم؟

پس از آن‌که پزشک نوبت شما را تایید کرد، یک لینک نظرسنجی برای شما ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانید به پزشک خود امتیاز داده و نظرتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات مرتبط با سامانه

آیا در ویزیت‌های آنلاین شماره تماس و اطلاعات پزشک برای بیمار مشخص می‎شود؟

خیر. در ویزیت‌های تصویری راه ارتباطی پزشک با بیمار از طریق اپلیکیشن بوده و با توجه به این که این تماس بر بستر اینترنت است، نیازی به شماره تماس نیست. همچنین در تماس تلفنی با توجه به فعال بودن قابلیت Number Masking، شماره‌‌ی پزشک محرمانه باقی می‌ماند و درواقع از یک خط تلفن متعلق به شرکت هم‌زمان با بیمار و پزشک تماس حاصل می‌شود.

بعد از ثبت مشاوره، تماس توسط بیمار انجام می‌شود یا پزشک؟

تمامی ویزیت های آنلاین در سامانه دکترمایکو به آدرس app.drmyco.ir/booking انجام می‌شود. شما ابتدا باید وارد این سامانه شوید و از طریق دکمه تماس به صورت تصویری یا تلفنی با بیماران تماس برقرار کنید. همچنین از بخش پیام‌ها می‌توانید پیام‌های بیمار را مشاهده و متقابلاً برای بیمار پیام، عکس یا فایل ارسال کنید.

چطور پزشک می‌تواند اطلاعات مربوط به پروفایلش را داخل سامانه تغییر دهد؟

جهت انجام هر تغییری با شماره (09423941000) تماس بگیرید تا همکاران ما در تیم پشتیبانی، تغییراتی که مدنظر شماست را اعمال کنند.

پزشک به چه صورت می‌تواند تغییراتی را در پنل کاربری‌اش ایجاد کند؟

اگر پزشک با فوکال پوینت بیمارستان هماهنگ شود و نحوه‌ی استفاده از سامانه‌ی دکترمایکو به پزشک آموزش داده شده باشد، پزشک می‌تواند به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کند و تغییرات لازم را انجام دهد.

آیا امکان تغییر زمان یا روز مشاوره توسط پزشک وجود دارد؟

بله پزشک می‌تواند روز یا ساعت درخواستی را اعلام کند تا با بیمار هماهنگ شود؛ درصورت توافق بیمار تغییرات اعمال می‌‌شود. همچنین در صورت عدم توافق بیمار، نوبت لغو می‌شود و هزینه بیمار را عودت می‌دهیم.

آیا امکان ثبت تعطیلات توسط پزشک وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. فقط باید به این مسئله توجه شود که یکی از کاربردهای کلینیک مجازی این است که وقتی پزشکان به مسافرت یا مرخصی می‌روند، بیماران یک راه ارتباطی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با پزشک صحبت کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتی در زمان مرخصی، تعدادی نوبت در هفته برای مواقع ضروری در نظر بگیرید .

در مورد ویزیت‌های متنی آیا پزشک باید در لحظه آنلاین باشد؟

در این مورد پزشک می‌تواند تا یک روز بعد هم پیام بیمار را چک کند. ولی مهم است که بعد از اتمام ویزیت متنی، حتما دکمه‌ی تایید زده شود تا واریزی مبلغ به حساب دانشگاه انجام شود و ختم مشاوره اعلام شود .

چطوری می‌توانم نسخه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی ثبت کنم؟

برای ثبت نسخه‌ی تأمین اجتماعی ابتدا باید در سامانه‌ی تأمین اجتماعی ثبت نام کنید. همچنین شماره‌ای که در سامانه دکترمایکو ثبت کردید باید همان شماره‌ای باشد که در سامانه‌ی بیمه تأمین اجتماعی ثبت نام انجام داده‌اید. اگر کدملی و کد نظام پزشکی شما در سامانه دکترمایکو به درستی ثبت شده باشد، امکان ثبت نسخ تأمین اجتماعی را خواهید داشت.

برای ثبت نسخه‌های بیمه سلامت هم باید در سامانه‌ی بیمه سلامت ثبت‌نام کنید و بعد از تایید ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور این سامانه را به واحد پشتیبانی شرکت اعلام کنید تا در پروفایل شما ثبت و امکان ثبت نسخ بیمه سلامت برای شما فراهم شود .

آیا نسخه نیروهای مسلح هم در سامانه‌ی مایکو فعال است؟

سرویس‌های مربوط به نسخه‌های نیروهای مسلح در محیط آزمایشی توسط تیم فنی شرکت پیاده‌سازی شده، اما هنوز بیمه نیروهای مسلح به هیچ شرکتی اجازه‌ی استفاده از این سرویس را در محیط عملیاتی و واقعی نداده است. دلیل این مسئله هنوز به ما اعلام نشده است.

چگونه می‌توان در سایت کلینیک مجازی مایکو بالاتر از سایر پزشکان بود؟

اولویت پزشکان براساس ترکیبی از نظرسنجی بیماران و تعداد نوبت‌ها است. بنابراین هرچه در سامانه فعالیت بیش‌تر و بیمار بیش‌تری داشته باشید و همچنین در نظرسنجی‌ها امتیاز بالاتری از بیماران دریافت کنید، در اولویت بالاتری برای نمایش در فهرست سایت قرار می‌‎گیرید.

نحوه‌ی دسترسی پزشک به گزارش نوبت‌های روزانه یا ماهیانه چگونه است؟

کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کنید. سپس بخش گزارشات نوبت‌ها را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازه‌ی زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید .

در کدام بخش بیمار می‌تواند برای پزشک عکس یا فایل ارسال کند؟

بیمار می‌تواند در بخش پیام ها، نسخه‌ها، آزمایش‌ها یا سوابق بیماری، پرونده سلامتش را بارگذاری کند.

از کجا می‌شود فهمید که بیمار پیام یا عکس ارسال کرده؟

وقتی بیمار برای شما پیامی ارسال می‌کند، روی کلید پیام‌ها در پنل کاربری شما یک شمارنده‌ی قرمز رنگ ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده‌ی تعداد پیام‌های خوانده نشده‌ی شماست.

از کجا می‌شود فهمید که بیمار پیام من (پزشک) را مشاهده کرده؟

شما وقتی وارد بخش پیام‌ها در پنل کاربریتان می‌شوید، مشاهده می‌کنید که پیام‌هایی که توسط بیمار دیده شده‌، دو عدد تیک خورده است و کنار پیام‌هایی که مشاهده نشده‌اند، فقط یک تیک وجود دارد.

با وجود این‌که در این شرایط تیم پشتیبانی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند، اگر به هر دلیلی مشاهده کردید که زمان گذشته و بیمار پیام شما را مشاهده نکرده، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و موضوع را منتقل کنید تا پیگیری‌های لازم انجام شود .

بعد از اتمام ویزیت، ثبت نسخه و شرح حال، برای اتمام ویزیت کدام گزینه را باید بزنم؟\

باید روی کلید تایید کلیک کنید تا نوبت شما به بخش نوبت‌های انجام شده منتقل شود .

آیا این امکان وجود دارد که یک نوبت را از حالت لغوشده یا تاییدشده، به حالت رزرو شده برگرداند؟

در حالت عادی این امکان وجود ندارد، اما درصورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم انجام شود .

اگر پزشک متوجه شود که بیماری که نوبت را ثبت کرده مربوط به تخصص دیگری است، اقدام لازم چیست؟

در این شرایط باید با پشتیبانی تماس بگیرید تا نوبت بیمار لغو شود و هزینه‌ی ویزیت عودت داده شود .

آیا بیمار می‌تواند با بیمه هم از ویزیت آنلاین استفاده کند؟

فعلاً هزینه‌ی ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمی‌‎شود ولی نسخه‌ای که پزشک به صورت الکترونیک برای بیماران ثبت می‌کند را می توان با بیمه از داروخانه تهیه کرد .

چطور پزشک می‌تواند عکس پروفایلش را تغییر دهد؟

برای تغییر عکس پروفایل باید با پشتیبانی تماس بگیرید و عکس جدید را برایشان ارسال کنید .

چه زمانی با پزشکی که در سایت درخواست عضویت داده تماس گرفته می‌شود؟

تیم پشتیبانی درخواست‌‎های عضویت را چک می‌‎کنند و در اسرع وقت با پزشک تماس می‌‎گیرند.

آیا امکان فیلتر شدن پیام‌های مایکو برای پزشک وجود دارد؟

تغییرات مدنظرتان را به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در اولین فرصت اعمال شود .

زمان‌بندی پزشک را چه کسی تعیین می‌کند (شرکت، بیمارستان یا پزشک)؟

خیر، زمان‌بندی کاملاً در اختیار شما یعنی پزشک است و هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید به نوبت‌های کلینیک مجازی اختصاص دهید.

سوالات عمومی

در سامانه‌ی دکترمایکو چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در این سامانه خدمات مربوط به ویزیت حضوری (برای مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها)، خدمات ویزیت آنلاین و دوراپزشکی شامل ویزیت تصویری، تلفنی، متنی، پرونده سلامت الکترونیک، نسخه‌ی الکترونیک، زمان‌بندی و نوبت‌دهی اتاق عمل و تست‌های غربالگری ارائه می‌شود.

شرایط عضویت پزشکان در سامانه‌ی دکترمایکو چیست؟

کافیست درخواستتان را در صفحه‌ی درباره‌ی ما

https://drmyco.ir/Download

ثبت کنید تا تیم پشتیبانی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. به‌علاوه، می‌توانید درخواست خود را مستقیم به فوکال پوینت کلینیک مجازی بیمارستان ارائه دهید تا از طریق ایشان پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکترمایکو کدام شهر است؟

دفتر مرکزی و مدیریت شرکت در سعادت آباد تهران و واحد فنی شرکت در شهر مشهد است.

آیا پزشکان طرف قرارداد مایکو از شهر یا استان خاصی هستند؟

خیر، پزشکان از تمامی شهرها در سامانه‌ی ما می‌توانند عضو شوند و محدود به منطقه‌ی خاصی نیستند.

سوالات مالی

واریزی های سامانه شما به چه صورت است؟

پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز می شود. دانشگاه نیز طی بازه های زمانی یک هفته ای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز می نماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنت ها 70 درصد می باشد. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران)

واریزی های بیمارستان برای پزشکان به چه صورت است؟

ما هزینه تمامی خدمات را به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می کنیم. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام میشود ، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه , مقرر شده تا به صورت هفته ای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .

مبنای شما برای تعیین نرخ ویزیت چیست؟

با توجه به اینکه کلینیک مجازی زیرمجموعه کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است ، لذا نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفه آزاد کلینیک های حضوری دانشگاه میباشد که هر سال در مصوبه هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ میشه و ما هم دقیقا همون هزینه ها را در سامانه وارد می کنیم. مزیتی که نرخ ویزیت های کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نشده و بعنوان یک درامد مستقل محسوب میشود .