سؤالات پرتکرار کاربران در مورد سامانهی دکترمایکو، نحوهی دریافت نوبت، لغو نوبت، هزینهی نوبت، نسخهی الکترونیک و نحوهی انجام ویزیت آنلاین به شرح زیر است:
نسخهی اندروید اپ دکترمایکو را از طریق بسترهای کافه بازار، گوگل پلی و همچنین لینک مستقیم در سایت میتوانید دانلود کنید. کاربران آی او اس هم میتوانند از نسخهی PWA استفاده کنند. از طریق لینک زیر میتوانید نسخههای گوناگون را دانلود کنید.
وارد سایت شوید، درصفحهی اول سایت اسم پزشک را دربخش جستجوی سریع تایپ کنید. پس از انتخاب پزشک میتوانید روی شروع فرآیند نوبتدهی کلیک کنید تا روز و ساعتهای خالی پزشک به شما نمایش داده شود.
خیر، دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت است.
برای ثبت نوبت برای ویزیت آنلاین وارد سایت شوید. نام پزشک را سرچ کنید یا براساس تخصص موردنظر فهرست پزشکان را بررسی و فرد موردنظر را انتخاب کنید. روی شروع فرایند نوبتدهی کلیک کنید. پس از انتخاب خدمت موردنظر (تلفنی، متنی و تصویری)، از میان روز و ساعتهای خالی پزشک زمان موردنظر را انتخاب و روند پرداخت بانکی را طی کنید.
پس از آنکه نوبت شما ثبت میشود به شمارهای که با آن وارد سامانه یا اپلیکیشن شدهاید پیامک اطلاعات نوبت ارسال میشود. به علاوه، وقتی وارد پنل خود شوید در قسمت نوبتهای من و سپس نوبتهای رزرو شده میتوانید تمامی نوبتهای خود را ببینید.
بله؛ میتوانید در هر زمان از شبانه روز و از راه دور یا نزدیک وارد سایت و اپلیکیشن دکترمایکو شوید و برای هر یک از اعضای خانواده یا دوستان خود نوبت ثبت کنید. پس این امکان وجود دارد که نوبت را برای دیگری ثبت و اطلاعات او را ثبت کنید.
متاسفانه درحال حاضر این امکان وجود ندارد. برای موارد اورژانسی بهتر است با شمارهی 115 تماس بگیرید.
شما فقط میتوانید نوبت خود را در زمانهای خالی هر پزشک ثبت کنید.
خیر. ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمیشود و باید هزینه را آزاد پرداخت کنید. البته دارویی که پزشک در نسخهی الکترونیک شما ثبت میکند میتوانید با بیمه از داروخانه دریافت کنید. البته حتماً باید یکی از بیمههای سلامت یا تأمین اجتماعی را داشته باشید.
تمامی پزشکان و تخصصها در اپلیکیشن و سایت قابلیت جستجو دارند. اگر پس از جستجوی یک پزشک یا تخصص، نتیجهای به شما نشان داده نشد، به این معنی است که آن پزشک یا تخصص موجود نیست. ولی شما میتوانید از پزشکان دیگری که همان تخصص را دارند نوبت بگیرید.
پزشکانی که به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه میدهند، معمولاً آدرسی برای بیماران ثبت نمیکنند.
خیر، ما مجاز نیستیم شمارهی پزشکان را در اختیار کاربران قرار بدهیم. شما میتوانید با رزرو نوبت از پزشک موردنظر به صورت مستقیم در زمان مشخص شده با پزشک صحبت کنید.
بله؛ در صورت توهین، بیحرمتی و یا پرسیدن سوالات خلاف اخلاق از پزشک، حساب کاربری شما بلاک شده و امکان استفاده از امکانات سامانه دیگر برای شما مقدور نخواهد بود.
وارد بخش نوبتهای من شوید و روی دکمهی "لغو نوبت" کلیک کنید. دقت کنید که در خصوص جرائم لغو نوبت، براساس قوانین لغو نوبت پزشک با شما برخورد خواهد شد.
اگر پزشک شما جریمهی لغو نداشته باشد، مبلغ شما به طور کامل به کیف پول بازمیگردد. در صورتی که پزشک جریمهی لغو درنظر گرفته باشد و هنگام لغو هنوز 48 ساعت یا بیشتر به زمان ویزیت باقی مانده باشد، مبلغ به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده میشود تا در نوبتهای بعدی از آن استفاده کنید. اما اگر کمتر از 48 ساعت به زمان ویزیت باقی مانده باشد، مبلغ شما پس از کسر جریمهی لغو نوبت، به کیف پول شما برگشت داده میشود.
در هر زمان و شرایطی اگر نوبت توسط پزشک لغو شود، پول بهصورت کامل به کیف پول شما بازگردانده خواهد شد.
شما برای پرداخت از هر کارت بانکی که دارید امکان پرداخت خواهید داشت.
پس از انتخاب پزشک موردنظر و تعیین تاریخ و ساعت، در صورت داشتن اعتبار در اپلیکیشن اوانو هزینه به صورت خودکار پرداخت انجام میشود. در غیر این صورت به درگاه بانکی متصل میشوید و با یکی از کارتهای بانکی که رمز دومش فعال است میتوانید پرداخت را انجام بدهید.
خیر، تنها راه پرداخت از طریق کیف پول اوانو یا اتصال به درگاه بانکی است.
هزینهای که بیمار بهصورت حضوری پرداخت میکند نرخ مصوب دولتی است اما مشاورههای آنلاین، همه بهصورت آزاد محاسبه میشوند. ضمن اینکه در ویزیت آنلاین هیچ هزینهای بابت رفتوآمد برای مراجعه به مرکز درمانی پرداخت نمیکنید و در وقت هم صرفهجویی میکنید .
پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز میشود. دانشگاه نیز طی بازههای زمانی یک هفتهای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز مینماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنتها 70 درصد است. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران).
هزینهی تمامی خدمات به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز میشود. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام میشود، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه مقرر شده تا به صورت هفتهای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .
کافیست وارد پنل کاربری خود شوید و از منوی سمت راست، گزینهی گزارشات را انتخاب کنید. سپس بخش گزارشات مالی را انتخاب و بعد از تعیین بازهی زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید.
با توجه به اینکه کلینیک مجازی زیرمجموعهی کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است، نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفهی آزاد کلینیکهای حضوری دانشگاه است که هر سال در مصوبهی هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ میشود. ما هم دقیقاً همان هزینهها را در سامانه وارد میکنیم. مزیتی که نرخ ویزیتهای کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نمیشود و به عنوان یک درامد مستقل محسوب میشود .
برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود. بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری، بیمار میتواند از مسیر نوبتهای من (پیگیری نوبت)، نوبتهای رزرو شده و سپس ارسال پیام درخواست خود را برای پزشک ثبت کند .
پزشک در نسخهی الکترونیک شما تمامی این اطلاعات رو ذکر میکند پس بعد از دریافت نسخه از داروخانه، نحوهی مصرف داروها را بپرسید.
پس از ثبت نسخه توسط پزشک، کد رهگیری به شمارهی تلفن همراهی که با آن در اپلیکیشن وارد شدهاید پیامک خواهد شد. البته برای دریافت دارو از داروخانه میتوانید با کدملی بیمار هم اقدام نمایید .
برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود. بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری، بیمار میتواند از مسیر نوبتهای من (پیگیری نوبت)، نوبتهای رزرو شده و سپس ارسال پیام درخواست خود را برای پزشک ثبت کند و مدارک لازم را ارسال کند .
حدود یک الی دو ساعت مانده به زمان مشاوره، تیم پشتیبانی ما با شما تماس میگیرند و یادآوریهای لازم را انجام میدهند.
پزشکان باید حداکثر تا 10 ساعت پس از زمان تعیین شده برای نوبت، پاسخ شما را بدهند و یا با شما تماس تلفنی یا تصویری برقرار کنند.
خیر، اگر پرسشی از ساعت 24 تا 8 صبح پرسیده شود، 10 ساعت زمان پاسخگویی از هشت صبح محاسبه میشود.
پس از اینکه پزشک یا مشاور پاسخ سوال شما را ارسال کرد، پیامک اطلاع رسانی برای شما ارسال میشود. برای مشاهدهی جواب سوال خود و همچنین سوالات قبلی باید به بخش نوبتهای من در اپلیکیشن مراجعه و لیست نوبتهای خود را مشاهده کنید.
لازم است عکس را روی شیشهی صافی شبیه پنجره نصب کنید که از پشت به آن نور تابیده میشود تا عکس واضحتری به پزشک ارسال کنید.
اگر پزشک ویزیت بیمار را تایید کرده باشد، باید مجدد از پزشک نوبت رزرو کنید. اما اگر تایید نشده باشد، با هماهنگی پزشک، بیمار میتواند درخواستش را در بخش پیامها ثبت کند .
در زمان مشخص شده پزشک به صورت تلفنی یا تصویری با بیمار تماس میگیرد. البته در صورتی که مشاوره بهصورت متنی باشد تنها از طریق چت متنی و در طی روز پاسخ بیمار داده خواهد شد.
حجم فایل ارسالی برای پزشک باید کمتر از 5 مگابایت باشد وگرنه فرایند با خطا مواجه میشود. بنابراین برای رفع این مشکل باید حجم فایل موردنظر را کاهش دهید .
لازم است وارد بخش نوبتهای من شوید. اگر نوبت در بخش رزروشدهها نبود، وارد بخش نوبتهای انجام شده شده و نوبت موردنظر را انتخاب کنید. در بخش پیامها میتوانید تمام مکالمه با پزشک را پیدا کنید .
خیر، اما برای ارسال پیام و بارگذاری فایل برای پزشک در صفحهی چت، دسترسی به اینترنت لازم است.
برای اجتناب از این مشکلات پیشنهاد میکنیم قبل از تماس پزشک، حتما کارهای زیر را انجام بدهید:
پس از آنکه پزشک نوبت شما را تایید کرد، یک لینک نظرسنجی برای شما ارسال میشود که از طریق آن میتوانید به پزشک خود امتیاز داده و نظرتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
خیر. در ویزیتهای تصویری راه ارتباطی پزشک با بیمار از طریق اپلیکیشن بوده و با توجه به این که این تماس بر بستر اینترنت است، نیازی به شماره تماس نیست. همچنین در تماس تلفنی با توجه به فعال بودن قابلیت Number Masking، شمارهی پزشک محرمانه باقی میماند و درواقع از یک خط تلفن متعلق به شرکت همزمان با بیمار و پزشک تماس حاصل میشود.
جهت انجام هر تغییری با شماره (09423941000) تماس بگیرید تا همکاران ما در تیم پشتیبانی، تغییراتی که مدنظر شماست را اعمال کنند.
اگر پزشک با فوکال پوینت بیمارستان هماهنگ شود و نحوهی استفاده از سامانهی دکترمایکو به پزشک آموزش داده شده باشد، پزشک میتواند به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کند و تغییرات لازم را انجام دهد.
بله پزشک میتواند روز یا ساعت درخواستی را اعلام کند تا با بیمار هماهنگ شود؛ درصورت توافق بیمار تغییرات اعمال میشود. همچنین در صورت عدم توافق بیمار، نوبت لغو میشود و هزینه بیمار را عودت میدهیم.
بله این امکان وجود دارد. فقط باید به این مسئله توجه شود که یکی از کاربردهای کلینیک مجازی این است که وقتی پزشکان به مسافرت یا مرخصی میروند، بیماران یک راه ارتباطی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با پزشک صحبت کنند. به همین دلیل پیشنهاد میشود حتی در زمان مرخصی، تعدادی نوبت در هفته برای مواقع ضروری در نظر بگیرید .
در این مورد پزشک میتواند تا یک روز بعد هم پیام بیمار را چک کند. ولی مهم است که بعد از اتمام ویزیت متنی، حتما دکمهی تایید زده شود تا واریزی مبلغ به حساب دانشگاه انجام شود و ختم مشاوره اعلام شود .
برای ثبت نسخهی تأمین اجتماعی ابتدا باید در سامانهی تأمین اجتماعی ثبت نام کنید. همچنین شمارهای که در سامانه دکترمایکو ثبت کردید باید همان شمارهای باشد که در سامانهی بیمه تأمین اجتماعی ثبت نام انجام دادهاید. اگر کدملی و کد نظام پزشکی شما در سامانه دکترمایکو به درستی ثبت شده باشد، امکان ثبت نسخ تأمین اجتماعی را خواهید داشت.
برای ثبت نسخههای بیمه سلامت هم باید در سامانهی بیمه سلامت ثبتنام کنید و بعد از تایید ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور این سامانه را به واحد پشتیبانی شرکت اعلام کنید تا در پروفایل شما ثبت و امکان ثبت نسخ بیمه سلامت برای شما فراهم شود .
سرویسهای مربوط به نسخههای نیروهای مسلح در محیط آزمایشی توسط تیم فنی شرکت پیادهسازی شده، اما هنوز بیمه نیروهای مسلح به هیچ شرکتی اجازهی استفاده از این سرویس را در محیط عملیاتی و واقعی نداده است. دلیل این مسئله هنوز به ما اعلام نشده است.
اولویت پزشکان براساس ترکیبی از نظرسنجی بیماران و تعداد نوبتها است. بنابراین هرچه در سامانه فعالیت بیشتر و بیمار بیشتری داشته باشید و همچنین در نظرسنجیها امتیاز بالاتری از بیماران دریافت کنید، در اولویت بالاتری برای نمایش در فهرست سایت قرار میگیرید.
کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کنید. سپس بخش گزارشات نوبتها را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازهی زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید .
بیمار میتواند در بخش پیام ها، نسخهها، آزمایشها یا سوابق بیماری، پرونده سلامتش را بارگذاری کند.
وقتی بیمار برای شما پیامی ارسال میکند، روی کلید پیامها در پنل کاربری شما یک شمارندهی قرمز رنگ ظاهر میشود که نشاندهندهی تعداد پیامهای خوانده نشدهی شماست.
شما وقتی وارد بخش پیامها در پنل کاربریتان میشوید، مشاهده میکنید که پیامهایی که توسط بیمار دیده شده، دو عدد تیک خورده است و کنار پیامهایی که مشاهده نشدهاند، فقط یک تیک وجود دارد.
با وجود اینکه در این شرایط تیم پشتیبانی پیگیریهای لازم را انجام میدهند، اگر به هر دلیلی مشاهده کردید که زمان گذشته و بیمار پیام شما را مشاهده نکرده، میتوانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و موضوع را منتقل کنید تا پیگیریهای لازم انجام شود .
باید روی کلید تایید کلیک کنید تا نوبت شما به بخش نوبتهای انجام شده منتقل شود .
در حالت عادی این امکان وجود ندارد، اما درصورت نیاز میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا پیگیریهای لازم انجام شود .
در این شرایط باید با پشتیبانی تماس بگیرید تا نوبت بیمار لغو شود و هزینهی ویزیت عودت داده شود .
فعلاً هزینهی ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمیشود ولی نسخهای که پزشک به صورت الکترونیک برای بیماران ثبت میکند را می توان با بیمه از داروخانه تهیه کرد .
برای تغییر عکس پروفایل باید با پشتیبانی تماس بگیرید و عکس جدید را برایشان ارسال کنید .
تیم پشتیبانی درخواستهای عضویت را چک میکنند و در اسرع وقت با پزشک تماس میگیرند.
تغییرات مدنظرتان را به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در اولین فرصت اعمال شود .
خیر، زمانبندی کاملاً در اختیار شما یعنی پزشک است و هر زمانی که تمایل داشته باشید میتوانید به نوبتهای کلینیک مجازی اختصاص دهید.
در این سامانه خدمات مربوط به ویزیت حضوری (برای مطبها، کلینیکها و بیمارستانها)، خدمات ویزیت آنلاین و دوراپزشکی شامل ویزیت تصویری، تلفنی، متنی، پرونده سلامت الکترونیک، نسخهی الکترونیک، زمانبندی و نوبتدهی اتاق عمل و تستهای غربالگری ارائه میشود.
کافیست درخواستتان را در صفحهی دربارهی ما
https://drmyco.ir/Downloadثبت کنید تا تیم پشتیبانی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. بهعلاوه، میتوانید درخواست خود را مستقیم به فوکال پوینت کلینیک مجازی بیمارستان ارائه دهید تا از طریق ایشان پیگیریهای لازم انجام شود.
دفتر مرکزی و مدیریت شرکت در سعادت آباد تهران و واحد فنی شرکت در شهر مشهد است.
خیر، پزشکان از تمامی شهرها در سامانهی ما میتوانند عضو شوند و محدود به منطقهی خاصی نیستند.
پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز می شود. دانشگاه نیز طی بازه های زمانی یک هفته ای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز می نماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنت ها 70 درصد می باشد. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران)
ما هزینه تمامی خدمات را به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می کنیم. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام میشود ، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه , مقرر شده تا به صورت هفته ای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .
با توجه به اینکه کلینیک مجازی زیرمجموعه کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است ، لذا نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفه آزاد کلینیک های حضوری دانشگاه میباشد که هر سال در مصوبه هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ میشه و ما هم دقیقا همون هزینه ها را در سامانه وارد می کنیم. مزیتی که نرخ ویزیت های کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نشده و بعنوان یک درامد مستقل محسوب میشود .