معرفی

شرکت دانش بنیان فناوری های متین آسمان پارس فعال در حوزه سلامت الکترونیک و فناوری اطلاعات ، دارای گواهینامه های منطبق با پرونده الکترونیک سلامت از وزارت بهداشت و افتای ریاست جمهوری، تائیدیه شرکت های دانش بنیان نوع 2 از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجوز رسمی از سازمان نظام صنفی رایانه ای از سال 1395 در این حوزه مشغول به فعالیت می باشد. این شرکت با اتکا به تیم فنی خلاق و با تجربه اپلیکیشنی را با عنوان دکترمایکو در حوزه نوبت دهی، تله مدیسین و ارائه خدمات پزشکی از راه دور، نسخه الکترونیک و پرونده سلامت راه اندازی نموده که هم اکنون با بیش از 1000 پزشک، مشاور، ماما و مرکز درمانی از نقاط مختلف کشور مشغول ارائه خدمت به مردم شریف ایران می باشند. برای آشنایی بیشتر در ادامه برخی از ویژگی های اپلیکیشن دکترمایکو معرفی می گردد:

  • ویزیت از راه دور بیمار به صورت تصویری (با قابلیت زنگ خوردن تلفن کاربر در هنگام برقراری تماس تصویری)
  • ویزیت از راه دور به صورت تلفنی و متنی
  • نوبت دهی تمامی خدمات کلینیکی از طریق سایت، اپلیکیشن و تلفن گویا
  • سیستم مدیریت صف نوبت دهی و فراخوان بیمار
  • نوبت دهی و زمان بندی اتاق عمل
  • ارائه پرونده سلامت الکترونیک
  • ثبت نسخ الکترونیک بیمه سلامت ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح
  • انجام فرآیندهای غربالگری
  • انجام مشاوره های قبل از عمل جراحی
  • امکان اتصال کامل به تمامی نرم افزارهای موجود در بیمارستان ها و مراکز درمانی از طریق وب سرویس
  • اتصال به دستگاه تله مدیسین صدرا A15 شرکت صاایران به منظور بررسی علائم حیاتی بیماران
  • امکان پرداخت بین المللی از طریق درگاه ارزی برای بیماران خارجی
  • پشتیبانی از پنل پیامک بین المللی
  • امکان ارائه خدمت در تمامی پلتفرم های موجود (شامل اندروید، IOS، ویندوز و...)

یکی از اتفاقات بسیار مهمی که به تازگی در حوزه تله مدیسین روی داد، ایجاد اولین کلینیک مجازی کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که خود می تواند نشان دهنده توان بالای این محصول در حوزه مشاوره های پزشکی و ویزیت آنلاین باشد.

همانطوری که می دانید مطابق تعریفی که سایت evisit از تله مدیسین ارائه کرده است، یک سامانه تله مدیسین باید 8 امکان زیر را داشته باشد:

  • امکان مکالمه تصویری
  • امکان چت متنی
  • امکان ذخیره و ارسال فایل
  • امکان ثبت نسخه الکترونیک
  • امکان ثبت اطلاعات در پرونده سلامت
  • امکان ارائه صورتحساب و پرداخت آنلاین
  • امکان ارائه گزارشات و تحلیل اطلاعات
  • امکان اتصال به گجت ها و دیوایس های سنجش سلامت

بنابراین سامانه ای که این 8 ویژگی را توأمان داشته باشد، می تواند ادعا کند که یک تله مدیسین کامل را اجرا نموده است.

شرکت مایکو به منظور تبدیل شدن به یک سامانه تله مدیسین کامل و افزودن ویژگی هشتم (امکان اتصال به گجت ها و ابزارهای سنجش سلامت)، با شرکت صاایران قرارداد همکاری را منعقد نموده و طی آن دستگاه مانیتورینگ سلامت Sadra A15 را به سامانه دکترمایکو متصل نموده است. در حال حاضر می توان گفت که دکترمایکو تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تله مدیسین در کشور بوده که توانسته تمامی 8 ویژگی تله مدیسین را به صورت توأمان فراهم و در اختیار کادر درمان و مردم عزیز کشورمان قرار دهد.

همچنین این اپلیکیشن تا به حال توانسته تفاهمنامه ها و قراردادهایی را با ارگان ها و سازمان های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، سازمان نظام پزشکی مشهد، و برخی بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان بعثت ارتش تهران، بیمارستان کسری تهران، بیمارستان نیکان غرب تهران، بیمارستان عدل تهران و غیره منعقد نماید.

جزئیات بیشتر جهت معرفی دکترمایکو در کاتالوگ این شرکت (ارسال شده به پیوست) و همچنین لینک زیر موجود می باشد.

https://drmyco.ir/cooperation

نحوه ارتباط با پشتیبانی

شماره تماس پشتیبانی دکترمایکو 09423941000 می باشد.

ساعات پاسخگویی پشتیبانی همه روزه از ساعت 8 صبح الی 23 می باشد.

سوالات متداول

عمده سوالاتی که توسط کاربران در بخش پشتیبانی پرسیده می شود و پاسخ مربوط به آن ها به شرح ذیل می باشند:

سوالات مرتبط با پلتفرم

آیا اپلیکیشن دکترمایکو در همه نوع گوشی هوشمند قابل نصب است؟

نسخه اندروید دکترمایکو از طریق بسترهای کافه بازار و گوگل پلی و همچنین لینک مستقیم در سایت دکترمایکو قابل دانلود می باشد. کاربران آی او اس هم می توانند از نسخه PWA استفاده نمایند.

سوالات مرتبط با دریافت نوبت

نحوه اطلاع از زمان بندی یک پزشک بابت رزرو نوبت به چه صورتی است ؟

به سایت مایکو مراجعه کرده , با تایپ اسم پزشک دربخش جستجوی سریع درصفحه اول سایت و سپس شروع فرایند نوبت دهی , از زمان بندی پزشک مورد نظرمطلع میشویم .

آیا بدون اینترنت می توانم نوبت و یا مشاوره بگیرم؟

خیر، دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت می باشد.

چگونه می توانم ویزیت آنلاین بگیرم؟

توضیحات کامل در بخش 2-2 داده شد.

چگونه می توانم مطمئن باشم که نوبتم ثبت شده؟

توضیحات کامل در بخش 3-2 داده شد.

آیا میتوانم برای شخص دیگری نوبت بگیرم؟

بله؛ می توانید در هر زمان از شبانه روز و از راه دور یا نزدیک با ورود به سایت و اپلیکیشن دکتر مایکو برای هر یک از اعضای خانواده یا دوستان خود نوبت ثبت کنید.

آیا امکان گفتگوی اورژانسی با مشاور وجود دارد؟

متاسفانه درحال حاضر این امکان وجود ندارد ، برای موارد اورژانسی بهتر است با شماره ی 115 تماس بگیرید.

آیا این امکان وجود دارد که همین الآن با دکتر تماس بگیرم و صحبت کنم؟

زمان خالی پزشکان در اپلیکیشن موجود هست و شما تنها می توانید در این زمان ها به پزشکان دسترسی داشته باشید.

آیا امکان دریافت نوبت ویزیت آنلاین با بیمه هم وجود دارد؟

خیر، ویزیت های آنلاین مشمول بیمه نمی شوند و باید هزینه را آزاد پرداخت کنید. ولی دارویی که پزشک به صورت نسخه الکترونیک ثبت میکند را با بیمه میتوانید از داروخانه دریافت کنید. البته حتما باید یکی از بیمه های سلامت یا تامین اجتماعی را داشته باشید.

چرا تفاوت زیادی بین نرخ ویزیت بیمارستانهای دولتی با ویزیت مایکو وجود دارد؟

هزینه ای که بیمار بصورت حضوری پرداخت میکند نرخ مصوبه دولتی است اما مشاوره های آنلاین , همه بصورت آزاد محاسبه میشوند , ضمن اینکه در ویزیت آنلاین هیچ هزینه ای بابت رفت و آمد جهت مراجعه به مرکز درمانی پرداخت نشده و در وقت بیمار صرفه جویی میشود .

به چه صورت میتوان یک پزشک یا تخصص خاص را در مایکو جستجو کرد ؟

تمامی پزشکان و تخصص ها در اپلیکیشن قابلیت جستجو دارند. در صورتی که پس از جستجوی یک پزشک یا تخصص، نتیجه ای به شما نشان داده نشد، بدین معنی است که آن پزشک یا تخصص در اپلیکیشن موجود نیست. ولی شما می توانید از پزشکان دیگری که همان تخصص را دارند استفاده کنید.

آیا امکان ارسال آدرس پزشک برای بیمار وجود دارد ؟

پزشکانی که به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می دهند، به طور معمول آدرسی را برای بیماران خود ثبت نمی کنند

آیا امکان دسترسی به شماره پزشک وجود دارد؟

خیر، ما اجازه نداریم شماره پزشکان را در اختیار کاربران قرار بدهیم. شما می توانید با رزرو نوبت از پزشک مورد نظر به صورت مستقیم با پزشک صحبت کنید

آیا امکان بلاک و یا غیرفعال شدن حساب کاربری وجود دارد؟

بله؛ در صورت توهین و بی حرمتی و یا پرسش سوال نا به جا از پزشک، حساب کاربری شما بلاک خواهد شد و امکان استفاده از امکانات سامانه مقدور نمی باشد.

سوالات مرتبط با لغو نوبت

چه طور نوبت خودم را لغو کنم؟

با ورود به بخش نوبت های من و مشاهده ی نوبت مورد نظر، با کلیک بر روی دکمه ی "لغو نوبت"می توانید نوبت را لغو نمایید. دقت کنید که در خصوص جرائم لغو نوبت، دقیقا منطبق بر قوانین لغو نوبت پزشک با شما برخورد خواهد شد (تصویر 10).

درصورت لغو نوبت از سوی بیمار، مبلغی که پرداخت کردیم چه می شود؟

در صورتی که پزشک شما جریمه لغو نداشته باشد، مبلغ شما به طور کامل به کیف پول شما عودت داده می شود. اما در صورتی که پزشک جریمه لغو درنظر گرفته باشد، اگر 48 ساعت یا بیشتر به زمان ویزیت باقی مانده باشد مبلغ به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده می شود تا در نوبت های بعدی از آن استفاده نماید . ولی اگر کمتر از 48 ساعت به زمان ویزیت باقی باشد، مبلغ شما پس از کسر جریمه لغو نوبت به کیف پول شما عودت داده می شود.

اگر لغو نوبت توسط پزشک انجام شود، تکلیف مبلغ پرداختی چه می شود ؟

در هر زمان و شرایطی اگر نوبت توسط پزشک لغو شود ، پول به صورت کامل به کیف پول شما بازگردانده خواهد شد.

سوالات مرتبط با هزینه نوبت

جهت پرداخت هزینه ی مشاوره از چه کارت بانکی استفاده کنم؟

از هر کارت بانکی امکان پرداخت خواهید داشت.

هزینه مشاوره را چگونه پرداخت نمایم؟

پس از انتخاب پزشک موردنظر و تعیین تاریخ و ساعت، در صورت داشتن اعتبار در اپلیکیشن اوانو به صورت خودکار پرداخت انجام می شود . در غیر این صورت به درگاه بانکی متصل میشوید و با یکی از کارت های بانکی که رمز دومش فعال است , می توانید پرداخت را انجام بدهید.

آیا امکان کارت به کارت کردن هزینه ویزیت وجود دارد؟

خیر، تنها راه پرداخت از طریق کیف پول اوانو و یا اتصال به درگاه بانکی است.

سوالات مرتبط با نسخه الکترونیک

درخواست ثبت نسخه و آزمایش به چه صورتی است ؟

برای ثبت هر درخواستی ابتدا باید نوبت رزرو شود , بعد از واریز وجه و ایجاد پنل کاربری , بیمار میتواند از مسیر نوبت های من ( پیگیری نوبت) , نوبتهای رزرو شده و سپس ارسال پیام , درخواست خود را درج نماید .

نحوه مصرف دارویی که دکتر تجویز کرده به چه صورت هست؟

پزشک در نسخه الکترونیک شما تمامی این موارد رو ذکر کرده، لطفا پس از دریافت نسخه از داروخانه، نحوه مصرف آن را سوال بفرمایید.

کد رهگیری به چه صورت در اختیار بیمار قرار میگیرد ؟

پس از ثبت نسخه توسط پزشک، کد رهگیری به شماره تلفن همراهی که با آن در اپلیکیشن وارد شده اید پیامک خواهد شد. ضمنا برای دریافت دارو از داروخانه می توانید با کدملی بیمار هم اقدام نمایید .

سوالات مرتبط با نحوه انجام ویزیت آنلاین

چه طور می توانم برای پزشک پیام و مدارک ارسال کنم؟

در بخش 3-2 تصویر 15 توضیح داده شود.

پزشک یا مشاور چه زمانی پاسخ سوال مرا خواهد داد؟

پزشکان می بایست حداکثر تا 10 ساعت پس از زمان تعیین شده برای نوبت، پاسخ شما را ارائه و یا با شما تماس تلفنی یا تصویری برقرار نمایند.

آیا 10 ساعت زمان پاسخگویی مشاور، برای همه ی ساعات شبانه روز صدق می کند؟

خیر، اگر پرسشی از ساعت 24 تا 8 صبح پرسیده شود، 10 ساعت از هشت صبح محاسبه خواهد شد.

چگونه متوجه شوم که مشاور، سوال مرا پاسخ داده؟

پس از اینکه پزشک یا مشاور پاسخ سوال شما را ارسال کرد،‌ از طریق پیامک اطلاع رسانی، شما آگاه خواهید شد. برای مشاهده جواب سوال خود و همچنین سوالات قبلی باید به بخش نوبت های من در اپلیکیشن خود مراجعه و لیست نوبت های خود را مشاهده کنید.

آیا می‌توانم تصویر رادیولوژی ارسال کنم؟ آیا شرایط خاصی دارد؟

لازم است عکس روی شیشه ی صافی شبیه پنجره نصب شود که از پشت به عکس نور تابیده شده تا عکس واضح تر به پزشک ارسال گردد.

اگر در حین مشاوره , سوالی فراموش شده باشد , چه باید کرد ؟

در صورتی که ویزیت بیمار توسط پزشک تایید شده باشد ، باید مجددا از پزشک نوبت رزرو شود. اما اگر تایید نشده باشد ، با هماهنگی پزشک , بیمار میتواند درخواستش را در بخش پیامها ثبت کند .

جهت انجام مشاوره تلفنی و تصویری برقراری تماس از طرف بیمار است یا پزشک ؟

در زمان مشخص شده پزشک به صورت تلفنی یا تصویری با بیمار تماس خواهد گرفت. البته در صورتی که مشاوره بصورت متنی باشد ، تنها از طریق چت متنی و در طی روز , پاسخ بیمار داده خواهد شد.

علت خطایی که در هنگام بارگذاری فایل رخ می دهد چیست ؟

حجم فایل ارسالی برای پزشک حتما می بایست کمتر از 5 مگابایت باشد وگرنه فرایند با خطا مواجه می شود بنابراین برای رفع این مشکل باید حجم فایل مورد نظر را کاهش دهیم .

درصورتی که مشاوره آنلاین انجام شده باشد آیا امکان دسترسی به فایل های ارسالی از طرف پزشک به بیمار وجود دارد ؟

می بایست که بیمار وارد بخش نوبت های من شود و در صورتی که نوبتش در بخش رزروشده ها نباشد، وارد بخش نوبت های انجام شده شود سپس نوبت موردنظر را انتخاب کند. و با مراجعه به بخش پیامها بیمار میتواند به کلیه صحبت های بین خودش و پزشک دسترسی پیدا کند .

نحوه اطلاع رسانی مشاوره به بیمار به چه صورتی است ؟

حدود یک الی دوساعت به زمان مشاوره با شما تماس گرفته میشود و یادآوری های لازم انجام میشود.

آیا تماس تلفنی نیاز به اینترنت دارد؟

خیر، اما برای بارگذاری فایل برای پزشک در صفحه چت، می بایست به اینترنت دسترسی داشته باشید.

تماس تصویری برقرار نمیشه، مشکل از چه چیزی می تونه باشه؟

پیشنهاد میشه قبل از تماس گرفتن پزشک، حتما کارهای زیر را انجام بدهید:

  • قبل از زمان فرا رسیدن نوبت از روشن بودن گوشی همراه و فعال بودن اینترنت آن اطمینان حاصل کنید.
  • برای برقراری بهتر ارتباط تصویری بهتر است از اینترنت 4G و یا ADSL استفاده نمایید.
  • قبل از تماس پزشک حتما فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
  • در صورتی که سیستم عامل گوشی شما اندروید باشد، پیشنهاد می شود برای داشتن ارتباط تصویری بهتر، اپلیکیشن دکترمایکو را از کافه بازار و یا گوگل پلی نصب نمایید.
  • قبل از تماس تصویری پزشک، بهتر است تمامی برنامه های باز گوشی خود را ببندید.
  • برای برقراری ارتباط تصویری بهتر با پزشک، از یک گوشی با سیستم عامل اندروید 7 به بالا استفاده نمایید.
  • تمام دسترسی های لازم اعم از دسترسی به دوربین، میکروفون و گالری می بایست به اپلیکیشن داده شود.

چگونه می توانم به مشاور خود امتیاز دهم؟

پس از تایید نوبت شما توسط پزشک، یک لینک نظرسنجی برای شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید به پزشک خود امتیاز داده و نظرتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات عمومی

در سامانه ی شما چه خدماتی ارائه می شود؟

در این سامانه خدمات مربوط به ویزیت حضوری (برای مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها)، خدمات ویزیت آنلاین و دوراپزشکی شامل ویزیت تصویری و تلفنی و متنی، پرونده الکترونیک، نسخه الکترونیک، زمان بندی و نوبت دهی اتاق عمل و تست های غربالگری ارائه می شود.

شرایط عضویت در سامانه شما چیست؟

کافیست درخواستتان را در سایت drmyco.ir/cooperation ثبت کنید تا تیم پشتیبانی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید درخواست خود را مستقیما به فوکال پوینت کلینیک مجازی بیمارستان ارائه دهید تا از طریق ایشان پیگیری های لازم انجام شود.

شرکت شما کدام شهر است ؟

دفتر مرکزی و مدیریت شرکت در سعادت آباد تهران است، اما واحد فنی شرکت در شهر مشهد می باشد.

آیا پزشکهای طرف قرارداد مایکو از شهر یا استان خاصی هستند ؟

خیر، در سامانه ما، پزشکان از تمامی شهرها می توانند عضو شوند و محدود به منطقه خاصی نیستند.

سوالات مالی

واریزی های سامانه شما به چه صورت است؟

پس از انجام ویزیت بیمار و تایید نوبت توسط پزشک، ابتدا کل مبلغ دریافتی از بیمار به حساب غیرقابل برداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز می شود. دانشگاه نیز طی بازه های زمانی یک هفته ای، 75 درصد از مبلغ هر ویزیت را برای پزشکان متخصص و فوق تخصص واریز می نماید. لازم به ذکر است که این درصد برای رزیدنت ها 70 درصد می باشد. (برای پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران)

واریزی های بیمارستان برای پزشکان به چه صورت است؟

ما هزینه تمامی خدمات را به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می کنیم. بنابراین تسویه حساب با پزشک از طریق دانشگاه انجام میشود ، نه بیمارستان. طبق اعلام دانشگاه , مقرر شده تا به صورت هفته ای این تسویه حساب با پزشک انجام شود .

مبنای شما برای تعیین نرخ ویزیت چیست؟

با توجه به اینکه کلینیک مجازی زیرمجموعه کلینیک مستقل ویژه تعریف شده است ، لذا نرخ ویزیت در تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق با تعرفه آزاد کلینیک های حضوری دانشگاه میباشد که هر سال در مصوبه هیئت وزیران به دانشگاه ابلاغ میشه و ما هم دقیقا همون هزینه ها را در سامانه وارد می کنیم. مزیتی که نرخ ویزیت های کلینیک مجازی دارد این است که شامل مالیات نشده و بعنوان یک درامد مستقل محسوب میشود .

سوالات مرتبط با سامانه

آیا در ویزیت های آنلاین شماره تماس و اطلاعات پزشک برای بیمار مشخص می شود؟

خیر. در ویزیت های تصویری راه ارتباطی پزشک با بیمار از طریق اپلیکیشن بوده و با توجه به این که این تماس بر بستر اینترنت می باشد، نیازی به شماره تماس نخواهد بود. همچنین در تماس تلفنی با توجه به فعال بودن قابلیت Number Masking، شماره پزشک محرمانه باقی می ماند و در واقع از یک خط تلفن متعلق به شرکت همزمان با بیمار و پزشک تماس حاصل می شود.

بعد از ثبت مشاوره , تماس توسط بیمار انجام میشود یا پزشک ؟

تمامی ویزیت های آنلاین در سامانه دکترمایکو به آدرس app.drmyco.ir/booking انجام می شود. شما ابتدا می بایست وارد این سامانه شوید و از طریق دکمه تماس به صورت تصویری یا تلفنی با بیماران تماس برقرار نمایید. همچنین از بخش پیام ها می توانید پیام های ارسال شده از جانب بیمار را مشاهده و متقابلا نیز برای بیمار پیام، عکس یا فایل ارسال کنید.

چطور پزشک میتواند اطلاعات مربوط به پروفایلش را داخل سامانه تغییر دهد؟

جهت انجام هر تغییری با شماره ( 09423941000 ) تماس بگیرید تا همکاران ما در تیم پشتیبانی، تمامی تغییراتی که مدنظر شما هست را اعمال کنند.

پزشک به چه صورتی میتواند تغییراتی را در پنل کاربریش ایجاد کند ؟

در صورتی که پزشک با فوکال پوینت بیمارستان هماهنگ شود و نحوه استفاده از سامانه دکترمایکو به پزشک آموزش داده شده باشد ، پزشک میتواند به پنل کاربریش جهت انجام تغییرات دسترسی پیدا کند .

آیا امکان تغییر زمان یا روز مشاوره توسط پزشک وجود دارد ؟

بله پزشک میتواند روز یا ساعت درخواستی را اعلام بفرمایید تا با بیمار هماهنگ شود و درصورت توافق بیمار تغییرات اعمال می شود. همچنین در صورت عدم توافق بیمار، نوبت را لغو نموده و هزینه بیمار را عودت می دهیم.

آیا امکان ثبت تعطیلات توسط پزشک وجود دارد ؟

بله این امکان وجود دارد . فقط باید به این مسئله توجه شود که یکی از کاربردهای کلینیک مجازی این است که وقتی پزشکان به مسافرت یا مرخصی میروند ، بیماران یک راه ارتباطی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با پزشک صحبت کنند . به همین دلیل پیشنهاد میشود حتی در زمان مرخصی، تعدادی نوبت در هفته برای مواقع ضروری باز گذاشته شود .

در مورد ویزیتهای متنی آیا پزشک می بایست که در لحظه آنلاین باشد؟

در این مورد پزشک میتواند تا یک روز بعد هم پیام بیمار را چک کند . ولی مهم است که بعد از اتمام ویزیت متنی، حتما دکمه تایید زده شود تا واریزی مبلغ به حساب دانشگاه انجام گرفته و ختم مشاوره اعلام شود .

به چه صورت میشود نسخه بیمه سلامت و تامین اجتماعی ثبت کرد ؟

برای ثبت نسخه تامین اجتماعی ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید. همچنین شماره ای که در سامانه دکترمایکو ثبت کردید باید همان شماره ای باشد که در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام انجام دادید. در صورتی که کدملی و کد نظام پزشکی شما در سامانه دکترمایکو به درستی ثبت شده باشد ، شما امکان ثبت نسخ تامین اجتماعی را خواهید داشت.

برای ثبت نسخه های بیمه سلامت هم مجددا باید در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کنید و بعد از تایید ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور این سامانه را به واحد پشتیبانی شرکت اعلام کنید تا در پروفایل شما ثبت شده و امکان ثبت نسخ بیمه سلامت را برای شما فراهم کنند .

آیا نسخه نیروهای مسلح هم در سامانه مایکو فعال است ؟

سرویس های نسخه نیروهای مسلح در محیط آزمایشی توسط تیم فنی شرکت پیاده سازی شده، اما هنوز بیمه نیروهای مسلح به هیچ شرکتی اجازه استفاده از این سرویس را در محیط عملیاتی و واقعی نداده است . البته دلیل این مسئله هنوز به ما اعلام نشده .

چگونه میتوان در سایت کلینیک مجازی مایکو بالاتر از سایر پزشکان بود ؟

اولویت پزشکان براساس ترکیبی از نظرسنجی بیماران و تعداد نوبت ها میباشد. بنابراین هرچه قدر در سامانه فعالیت بیشتر و بیمار بیشتری داشته باشید و همچنین در نظرسنجی ها امتیاز بالاتری از بیماران دریافت کنید در اولویت بالاتری برای نمایش در سایت قرار خواهید گرفت.

نحوه دسترسی پزشک به گزارش مالی روزانه یا ماهیانه به چه صورت است ؟

کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کرده . و سپس بخش گزارشات مالی را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازه زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید.

نحوه دسترسی پزشک به گزارش نوبتهای روزانه یا ماهیانه به چه صورت است ؟

کافیست وارد پنل کاربری خودتان شوید و از منوی سمت راست، گزینه گزارشات را انتخاب کرده . و سپس بخش گزارشات نوبتها را انتخاب کنید و بعد از تعیین بازه زمانی موردنظر و انتخاب سایر فیلترها در صورت نیاز، گزارش دلخواهتان را دریافت کنید .

در کدام بخش بیمار میتواند برای پزشک عکس یا فایل ارسال کند؟

بیمار میتواند در بخش پیام ها , نسخه ها، آزمایش ها یا سوابق بیماری پرونده سلامتش را بارگذاری کند.

از کجا میشود فهمید که بیمار پیام یا عکس ارسال کرده؟

وقتی بیمار برای شما پیامی را ارسال می کند ، روی کلید پیام ها در پنل کاربری شما یک شمارنده قرمز رنگ ظاهر میشود که نشان دهنده تعداد پیام های خوانده نشده شماست.

از کجا میشود فهمید که بیمار پیام من (پزشک) را مشاهده کرده؟

شما وقتی وارد بخش پیام ها در پنل کاربریتان میشوید ، مشاهده می کنید که پیام هایی که توسط بیمار دیده شده ، دو عدد تیک خورده، در صورتی که کنار پیام هایی که مشاهده نشده باشند ، فقط یک تیک خورده اند .

با وجود اینکه در این شرایط تیم پشتیبانی پیگیری های لازم را انجام میدهند ، اما اگر به هر دلیلی مشاهده کردید که زمان گذشته و بیمار پیام شما را مشاهده نکرده، می توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و موضوع را منتقل کنید تا پیگیری های لازم انجام شود .

بعد از اتمام ویزیت و ثبت نسخه و شرح حال، برای اتمام ویزیت کدام گزینه را باید بزنم؟

باید روی کلید تایید کلیک کنید تا نوبت شما به بخش نوبت های انجام شده منتقل شود .

آیا این امان وجود دارد که یک نوبت را ازحالت لغوشده یا تاییدشده، به حالت رزرو شده برگرداند؟

در حالت عادی این امکان وجود ندارد , اما درصورت نیاز میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا پیگیری های لازم انجام شود .

اگر پزشک متوجه شود که بیماری که نوبت را ثبت کرده مربوط به تخصص دیگری است , اقدام لازم چیست ؟

در این شرایط میبایست با پشتیبانی تماس گرفته شود تا نوبت مریض لغو شده و هزینه ویزیت عودت داده شود .

آیا بیمار میتواند با بیمه هم از ویزیت آنلاین استفاده کند ؟

فعلا هزینه ویزیت آنلاین مشمول بیمه نمیشود ، ولی نسخه ای که پزشک به صورت الکترونیک برای بیماران ثبت می کند را می توانند با بیمه دریافت کنند .

چه طور پزشک میتواند عکس پروفایلش را تغییر دهد ؟

برای تغییر عکس پروفایل باید با پشتیبانی تماس گرفته شود .

چه زمانی با پزشکی که در سایت درخواست عضویت داده تماس گرفته میشود ؟

درخواست عضویت چک می شود و در اسرع وقت از طرف تیم پشتیبانی با پزشک تماس گرفته خواهد شد.

آیا امکان فیلتر شدن پیامهای مایکو برای پزشک وجود دارد؟

تغییرات مدنظرتان را به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در اولین فرصت اعمال شود .

زمان بندی پزشک را چه کسی تعیین میکند (شرکت , بیمارستان یا پزشک) ؟

خیر، زمان بندی کاملا در اختیار خودتون هست و هر زمانی رو که تمایل داشته باشید می تونید به کلینیک مجازی اختصاص بدید.