ایجاد تغییر مطلوب برای آرامش بیشتر

ایجاد تغییر مطلوب برای آرامش بیشتر

خوشبختانه، این خود ما هستیم که می توانیم اعمال و رفتارهایی که خوشحال، سالم، و موفقمان می کند را انتخاب کنیم. این انتخاب ها هر روز پیش روی ماست.اما این انتخاب مبارزه ای برای ما ایجاد می کند. کنار گذاشتن سبک زندگی که به آن عادت کرده اید کار ساده ای نیست، حتی اگر آن عادات منفی و ناسالم برایتان غیرقابل تحمل شده باشد. برای رشد یک چیزی باید درون شما بمیرد و آن چیزی نیست جز عادات قدیمی، تصویر قدیمی شما از خودتان، طرز تفکر سابقتان و زندگی قبلتان.

آدم ها می خواهند از نتایح و عواقب کارهای زشت خود دور بمانند نه از خود آن اعمال. خیلی ها دنبال تغییراتی هستند که آنقدر بزرگ است که واقعی شدن آن دور از ذهن است. خیلی ها هم سعی می کنند چندین عادت بد را یکجا ترک کنند که عملی نیست و عادات سابق خیلی زود برمی گردد.

مثلاً اگر سعی کنید که به طور مداوم هر روز یک عمل و رفتار جدید را شروع کنید، مطمئناً تغییر منطقی و واقعبینانه ای نیست. تغییرات کوچکتر را اگر مداوم دنبال کنید به تغییرات بزرگ ختم می شوند. با یک رفتار جدید شروع کنید که می تواند یک رفتار عادی شما در زندگی شود. بعد نتایج ملموس آن تغییر را بررسی کنید.

اگر سبک زندگیتان الان آن چیزی نیست که می خواهید، وقت بگذارید و عمیقاً درمورد سوالات زیر فکر کنید. بعد پاسخ های خود را در دفترچه ای بنویسید. اینکار به شما کمک می کند تصویری واضح از سبک زندگی ایدآل خودتان پیدا کنید. همچنین کمک می کند برای شروع سبک جدید زندگی خود طرح ریزی کنید.

- سبک زندگی کنونی من چگونه است؟

- باورهای من چطور این سبک زندگی را ایجاد کرده اند؟

- سبک زندگی کنونی من چه مشکلاتی برایم در برداشته است؟

- اگر قرار است شیوه زندگی ایدآلی داشته باشم، چه تغییراتی باید در بخش های عمده زندگیم ایجاد شود؟

مثلاً به طور روزانه چه کارهای متفاوتی را باید انجام دهید؟ چه عاداتی را باید کنار بگذارید و چه عادات دیگری باید جایگزین آنها کنید؟ به تغییراتی که باید در عرصه های زیر دهید توجه کنید:

روابط (خانوادگی و کاری)    محیط خانه    سلامتی و مراقبت از خود    سطح انرژی    آرامش    هزینه ها    استراحت    خلق و خو    شادی و رضایت

- اگر سبک زندگی ایدآل خودم را داشته باشم، اکثر اوقات چه حس و حالی خواهم داشت؟

- چه عادت های فکری و رفتارهایی من را برای رسیدن به سبک زندگی دلخواهم محدود می کند؟

- برای برداشتن این محدودیت ها به چه چیزهایی نیاز دارم؟

- اولین چیزی که می خواهم در شیوه زندگی کنونیم تغییر دهم چیست؟

- آیا می توانم به تغییرات رفتاری و فکری که در زندگیم ایجاد می کنم متعهد بمانم و اگر چنین است کی اولین تغییر را آغاز می کنم؟

- وقتی عادات، افکار و رفتارهای جدید در خود ایجاد کردم، چه احساسی خواهم داشت؟

- اولین تغییر مثبتی که امروز می توانم ایجاد کنم چیست؟

این تمرین ذهن شما را نسبت به امکانات و انتخاب های موجود برای تغییرات مثبت در زندگی تان باز می کند. وقتی تصویری مشخص از اهداف و تغییرات مورد نظرتان در ذهن خود ایجاد کردید، می توانید گام اول را بردارید و بک زندگی را شروع کنید که موفقیت بیشتری برای تان به ارمغان خواهد آورد.

این سوالات شما را به سوالات دیگری هم هدایت می کند که نیازمند پاسخگویی هستند. شاید لازم باشد که روند پیشرفت خودتان را به طور منظم بررسی کنید، در برنامه اولیه خود تغییراتی ایجاد کنید و عملکردهای خود را طبق آن تنظیم کنید. سبک زندگی ایدآل خود را تجسم کنید. تغییرات لازم را تعیین کنید و یک برنامه واقع بینانه برای رسیدن به آن تجسم فکری طراحی کنید. بعد فوراً حداقل یک تغییر کوچک در فکر یا رفتارتان ایجاد کنید. این توصیه ها به شما کمک می کند از همین امروز به سمت سبک زندگی ایدآل خود حرکت کنید.

تغيير كردن يعني انتخاب و ميل به تغيير؛ نگرش، هميشگي، ثابت و همواره پايدار نيست اگر نگرش‌هاي شما خوب نيستند مي‌توانيد آن را عوض كنيد (اگر چه كاري دشوار است) به شرطي كه از صميم قلب خواستار تحول باشيد.

مقالات مشابه

دانلود دکتر مایکو برای

موبایل

دانلود دکتر مایکو برای

دسکتاپ

جهت همکاری با دکتر مایکو اینجا کلیک کنید.